čtvrtek 29. května 2008

Tak jsem chytil vira !

Ale ne toho , z kterého by měl radost Julínek, ale počítačového.

To se mi naposled povedlo v ranném počítačovém věku, kdy jsem si od kamaráda půjčil disketu s hrou. Nakazil jsem se virem Win32/Vundo.Variant!Trojan .

20070215virus-o

I když jde o poměrně neškodný trojan, který údajně pouze nahrazuje reklamu na stránkách reklamou vlastní na infikované stránky a přesměrovává linky na podvodné sítě, tak mi zatrnulo. Poměrně dost využívám internetbanku a v době infekce jsem potřeboval provést pár převodů. To samozřejmě není možné. Tedy , ono to možné je , ale hrozí reálné riziko, že se přihlašovací údaje dostanou do nepovolaných rukou. Moje banka sice má všechny operace internet bankingu  jištěné ještě PIN kódem, který dorazí pouze na můj telefon, ale ... Nemám sice na účtě tolik, jako jistý pan Kellner, ale "pár stokorun" tam je :-) .

A tak jsem začal léčit. Bezpečnostní balík ESET Smart Security ho vůbec nenašel a SuperAntiSpyware Free ( mimochodem skvělý soft ) ho sice detekoval a nabídnul odstranění, ale po restartu tam byl znovu.

Proto jsem se obrátil na komunitu kolem serveru VIRY.CZ a navšívil jejich fórum . Nahrál log z programu HijackThis a čekal , až se mě ujme někdo z moderátorů nebo rádců. Měl jsem štěstí. Ujal se mě maník z Bratislavy pod loginem CEVRIK a ochotně mě provázel postupem odvirování. Díky jeho znalostem mám nyní počítač čistý.  A to naprosto zadarmo !!!

Proto jsem jim daroval SMSkou stejnou sumu jako je  poplatek u lékaře .

Žádné komentáře: